Smyckesbanken förbehåller för eventuella tryckfel. All bildinformation skall ses som illustrationer, och kan ej garanteras återge varans exakta utseende och beskaffenhet.
Pris: I nya artiklar ingår moms med 25 %. Begagnade varor är det enbart moms enligt lagen om vinstmarginalbeskattning.
Betalningsalternativ: Paypal Swish samt betalning genom bankgiro, Samt Delbetalning samt faktura genom klarna.
För att kunna använda Klarna som alternativ skall man vara medlem på Smyckesbanken.se
Avgifter: Vi redovisar priser inklusive moms. Inga övriga skatter eller avgifter (förutom frakt) tillkommer vid beställning om ej annat specificeras.
Returrätt:
Du har enligt distans avtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor)Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
Vid tillval av polering samt maskin-polering kostnad, Är inget som återbetalas vid retur.
Reklamation Enligt Konsumentköplagen har du som kund reklamations rätt i 3 år efter det att du har tagit emot varan. Vi tillämpar konsumentköplagens reklamations rätt. OBS! Ni måste behålla kvittot för att utnyttja reklamations rätten samt att produkten måste vara i obruten förpackning. Skulle varan vara skadad eller felexpedierad (obruten förpackning) när den anländer så åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet. OBS! Det är viktigt att du gör en korrekt anmälan. Synligt fel: Anmäls direkt vid mottagandet av varan. Dolt fel: Anmäls till oss inom 7 dagar från mottagandet av varan. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut. Vid giltigt retur ärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning för varken vara eller retur kostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid eventuell tvist följer ARN:s rekommendationer.
Sekretess och säkerhet personuppgifter När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi dokumenterar även all kommunikation som vi har med dig via e-post, detta för att tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall oss.
Leveransförsening Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom e-post. Du som kund har alltid rätt att häva köpet vid leveransförseningar. Vi kommer att göra allt som står i vår makt för att fullfölja din beställning. Det kan finnas tillfällen som gör det omöjligt att fullfölja beställningen. Vi förbehåller oss rätten att friskriva oss från all ersättning till kund gällande leveransförseningar.
Registrera dig för att få det senaste om Smyckesbanken.